26.04.2013

Chec din albusuri / Egg whites pound cake





Ma hotarasem sa strang albusurile la congelator, neincercand pana acum unul .
Nu-mi pare rau deloc, a fost foarte bun si devorat rapid.
Nu mai stiam cate albusuri am adunat, dar am facut asa: in acelasi recipient in care am strans albusurile(era plin) am pus tot atata zahar si faina.

Ingrediente:
-un pahar(masurati cu recipeintul in care ati strans albusurile) albusuri
-un pahar zahar
-un pahar faina+un praf de copt
-un pahar stafide+nuca de cocos
-o lingurita scortisoara
-coaja de portocala
-50 gr unt topit si racit
-cativa capsuni bucatele

Glazura de lamaie:
zeama de la o lamaie
zahar pudra cat cuprinde


Preparare:
Preincalziti cuptorul la 180 de grade C.
Albusurile le batem spuma, apoi adaugam rand de rand zaharul. Punem untul topit, scortisoara, stafidele + nuca de cocos, coaja de portocala  , capsunii taiati bucatele si amestecati usor, apoi adaugati faina.
Turnam compozitia intr-o forma de chec(eu am pus-o in 2) si dam tava la cuptor in jur de 30-35 de minute, sau pana trece proba scobitorii.


Lasam checul sa se raceasca dupa care, optional, ii punem o glazura de lamaie, adica zeama de la o lamaie o amestecam cu zahar pudra cat cuprinde, pana rezulta o pasta alba si cremoasa.

Desigur va puteti juca cu ingredientele, puteti pune fucte confiate, bucatele de ciocolata...ce preferati.



Pofta Buna!!



-

2 comentarii:

Stefy spunea...

imi place acest tip de chec!!!

Unknown spunea...

O idee foarte buna cand ai prea multe albusuri ramase ;)